Gennemgående tog fra Regionstog (Trafikpolitik)
Og hvem skal så afholde de ekstra udgifter som denne kørsel vil medføre ?. Vel næppe staten, når RT er finanseret af Region Sjælland, som igen via Finansministeriets bloktilskud til Regionen udregnet efter antal privatbanekilometer, modtager et beløb til de strækninger som RT driver og befarer i dagligdagen.- Disse forhold har den gode Regionsrådsformand hvis ikke taget højde for !.
Mvh.
Poul.
Nej, men samtidig synes jeg ikke det er et argument vi skal finde os i. Hvis ellers gennemgående tog er en god ide, og det kun er de politiske og tilskudsmæssige strukturer, der står i vejen, så må der gøres noget ved dem. Det er et spørgsmål om politisk vilje. Det samme er det at gøre op med kasse- og territorietænkning hos banedanmark og DSB.
Til gengæld er jeg enig i, at det næppe er muligt før den nye Ringstedbane er færdig. Der er i myldretiden ikke plads til flere tog, og det duer heller ikke at udskifte et af dobbeltdækkerne med stor kapacitet med et andet tog med mindre kapacitet. Folk står op i forvejen på de mest belastede afgange.