Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danmarks Trafikmuseum... (Generelt)

af OLL, Ballerup, 9/5 2012, 00:36 (4601 dage siden) @ Georg Schmidt

Hej Oliver
Er ret sikker på det var en AN 124, men den tager vel også turen i et hug.:-)
Da jeg gjorde tjeneste i Karup i 1964-65 var fjenden ikke så langt væk.:-D
Mvh
Georg

Hehe tror skam begge kan tage turen i et hug :-) De nemme måder at kende forskellen på AN-124 og AN-225 er at AN-225 har en to-delt halefinne, da den skulle kunne bære Buran rumfærgen på ryggen og for at vindstrømmene ikke skulle blive forstyrret at Buranen, byggede man finnerne ude siden :-) AN-225 er også 12 meter længere, for at der skulle være plads til Buranen, og at den har hele 6 motorer (3 på hver vinge) og så har en form for "skulderplader" hvor vinger sidder på kroppen :-) De skulle støtte Buran rumfærgen under rejsen, fra Sovjet til Kazakhstan, hvor deres rumcenter ligger :-)
Ja er også en flynørd, vil gerne være pilot :-D

Mvh. Oliver :-)

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak