Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

UIC type X og Y, evt. 4.vogn i IC-3, Storebælt mm (Generelt)

af Steff, 7/3 2012, 16:01 (4631 dage siden) @ bl

Kære Bjarne!

Som moderator her på siden går jeg ud fra, at du læser alle spørgsmål og svar igennem.
Af svar og almindelig ”samtale” her på siderne kan du og jeg læse, at mange synes, at der efterhånden er lidt for megen ”twitter/facebook”. Det er ved at blive et ”socialt medie” og ikke, som ihvert tilfælde jeg og flere andre i begyndelsen syntes – og som der var givet udtryk for – et sted med vidensdeling eller indhentning a la ”Drehscheibe” og tilsvarende udenlandske sider.
Mange spørgsmål tenderer ”jeg kender egentligt godt svaret”, f.eks. ”har jeg ret i når jeg antager” eller ”jeg keder mig, må hellere lige fyre noget af” eller ”DET er der ikke nogen der har spurgt om endnu, så må jeg hellere”. Her skrevet direkte, men ellers formuleret lidt anderledes på forum.
Hver gang der er et spørgsmål er der mange, der prøver at hjælpe, enten paratviden eller se efter i egne arkiver, internettet, her på siderne v.h.a. søgefunktionen o.s.v. Der bliver altså lagt tid og kræfter, også i måske at uddybe mere end det oprindelige spørgsmål, hvilket af og til giver en bonuseffekt med anden viden (og sure opstød af og til:-D ). Altså vidensdeling.
Men bl.a. det stillede spørgsmål er besvaret i den bog, der nu er ved at blive skrevet en afløser for og som har været på markedet – og stadig kan købes antikvarisk – i snart godt 25 år og som der refereres til:-) . Altså – også skrevet før – søg selv informationen og når dette ikke lykkes, spørg.
Og så skal svaret på spørgsmålet jo vendes til noget positivt, det, som efterhånden er blevet en af denne sides adelsmærker, men i en ny indpakning: Gæt et svar!

Med ferrovial hilsen.

NB: Jeg kan til min glæde se, at Svend er med på legen og har givet et link. Men det kræver så nu, at man selv trykker på linket og ser igennem de forskellige emner og vælger det mest sandsynlige! Et lille hint kunne være omtalen af en kommende bog under en anden overskrift. NU får I ikke mere. Det skal jo ikke være let, vel?

--
Steffen Dresler

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak