Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frederikshavn / Nordjylland 2012 (Generelt)

af jaer, 25/2 2012, 12:47 (4661 dage siden) @ Jens MO-Møller

Der skrives meget om rummelighed i dette forum, men det kan altså også trækkes langt ud over, hvad der er rimeligt. Et mindstekrav til spørgsmål må vel være, at man forinden har sat sig bare nogenlunde ind i problematikken og ikke blot i blinde fyrer spørgsmål af i een uendelighed og så håber på, at nogle vil bruge tid og kræfter på at besvare spørgsmål, som ofte kræver, at man på det nærmeste skal helt tilbage til skabelsen, for at kunne besvare visse spørgsmål! Sloganet om, at der ikke findes "dumme spørgsmål, men kun dumme svar" skal nok tages med et meget stort gran salt.

Jeg er helt ening i, at man selv bør forsøge at finde nogle svar, men til det konkrete spørgsmål er det nu ikke let lige at finde noget meget konkret.

Carsten henviser til Banedanmarks fornyelsesplan, men der er jo ikke nogle, som kan sige, at det er 100% sandhed. der står ting i den plan, som ikke lige overholder de angivne tidsterminer. Der er heller ikke noget på et naturlige sted på BDKs hjemmeside.

Et andet af Carstens link har en overskrift, der handler om Odderbanen. Det er jo ikke let at vide, at den så også udvikler sig til noget om Vendsysselbanen, og hvis man så ikke søger på lige det ord, kan det hurtigt gå galt.

Det er som om, at hvis man ikke lige ved noget, så skal man sandelig have et hak i tuden, hvis man stikker næsen for langt frem. Her er ikke alle jernbaneentusiaster særligt hjælpsomme! Der skal bare en lille fejl til, så falder der brænde ned. Skam få den, der bare tænker på at nævne ordet "skiftespor". Eller ikke får skrevet korrekt omkring Banedanmark.

Hvis man ikke kan bidrage med noget, så er det altså bedre at holde k...., frem for at komme med en sviner. Der er jo ikke krav om, at man partout skal svare på indlæg, hvis det eneste man kan bidrage med er at udstille andres uvidenhed.

Jeg ser tit indlæg, som i min optik er tåbelige spørgsmål, men der er jo en årsag til at de stilles. Og alle kan jo ikke vide alt eller have idé om, hvor man kan finde viden. Her vil et link så være bedre end blot at fortælle folk, at det kan de selv finde ud af.

/Jan

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak