Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

LJ i foråret 1958 (Generelt)

af Jens Bruun-Petersen, 19/1 2012, 16:40 (4779 dage siden) @ toylsbjerg

Det forholder sig fuldstændig, som Thyge skriver. Undertegnede optræder på billedet af M 32 i Sakskøbing, samt på billedet af Rødbytoget. Den gamle Rødby-stamme bestod af Ec 89-Ca 16-Cc 57.

Vi gjorde en runde på de vældige sporarealer i den nordlige del af Maribo station og var overvældet af de mængder af godsvogne, der henstod dér. Min notesbog fra den dag er forbløffende tavs. Mit eneste foto fra Maribo den dag var tre DDSF ZE-vogne, der kom forbi Vordingborg i tog 2117 nogle dage før. Godsvognene fik vi først gravet os ned i ved senere besøg samme år.

Det første foto er nu nok fra vores tilbagetur til Sakskøbing, da det er taget fra den åbne endeperron på Cca-dobbeltvognen, der var sidste vogn i det tog. Vejret var klaret en del op på det tidspunkt.

I Sakskøbing rangerede LJ M 5 ex RGGJ M 2, en meget kort Triangel-vogn, som jeg først fik billeder af senere.

Mine notesbøger fra den tid er lidt uoverskuelige, da jeg administrerede med to parallelle eksemplarer - uden at være god til at skrive datoer nogen af stederne. Hvis jeg finder noget vender jeg tilbage!

Venlige hilsener

Jens

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak