ØSJS & KRB - første møde (8 fotos m.v.) (Generelt)
Det, som Niels ikke fik fotograferet i 1958, fik jeg lidt billeder af i 1960 - og senere:
KRB GM 41 0g P 64. Køge vest 13. marts 1960 JBP. GM 41 var bygget af Linke-Hoffmann i 1920 og kom i 1960 til OHJ, hvor den blev til QH 357. GM 41 var den tyske standardtype, der generelt kendes som "G 10". Den overbyggede P 64 var en type, som DSB, LJ og KRB og måske flere privatbaner konstruerede under 1. Verdenskrig, hvor der var mangel på lukkede godsvogne. På nær et par stykker på Lolland og altså ved KRB blev de alle til åbne godsvogne igen i løbet af 1920'erne.
KRB Q 33 og B 2 ex DSB FD 4805. Køge Vest 13. marts 1960 JBP
KRB J 51 Køge Vest 7. oktober 1962 JBP
KRB havde flere godsvogne af tysk oprindelse. J 51 er egentlig en preussisk standardtype fra 1880'erne, bygget af van der Zypen & Charlier i Köln i 1902. Denne kom til KRB i 1929, sikkert gennem ét af de mange firmaer, der dengang lejede godsvogne ud.
Venlige hilsener
Jens