Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Gæt en strækning..... (Billedegætterier)

af Ove Nygaard, 19/11 2011, 13:02 (4690 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

De fleste nedlagte jernbaner var ved deres nedlæggelse enkeltsporede. Men her har vi faktisk en strækning, som, da den blev nedlagt, var dobbeltsporet. Og da det som nævnt er lidt ef en sjældenhed (jeg indrømmer dog straks, at der findes andre), vil der ikke blive givet ledetråde, hjælp, "spørg publikum", "computer, fjern to svar" eller "ring til en ven":-).

Og hvis jeg i øvrigt kender Forum ret, kan jeg dårligt nok nå at række ud efter min kaffekop og tage en tår, inden det rigtige svar ruller ind. Så hvis man kender det rigtige svar "på en studs", er man mere end velkommen til at "sovse det lidt ind".

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Kære Knægt.

Jeg nåede ikke at få sunket kaffen, før "den anden Thomas" havde svaret. Så jeg er nødt til at nøjes med - som en gammel kollega jeg havde for mange år siden altid sagde, når han havde markeret på møder -, at "Thomas har svaret det, jeg ville have svaret".:-D
Så, ja, jeg mener også, at det er Horsens - Lund. Og så kommer min lille tilføjelse: Det var faktisk ikke et dobbeltspor, men to enkeltspor, der gik mellem de to stationer, nemlig Horsens Vestbaner og Horsens - Bryrup - Silkeborg. Jeg har oplevet det pudsige syn at se to privatbanetog på hvert sit spor nærmest "køre om kap" med hinanden. Det gik jo ikke så vildt til med hastigheden den gang.

Kærlig hilsen og undskyld belæringen.

Ove


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak