Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Farver på damplokomotivers undervogn m.m. (Generelt)

af Steff, 16/11 2011, 00:03 (4762 dage siden) @ UTJ

Hello Mr. U og Peter m. fl.!

Har set alle de gamle billeder jeg kan komme i nærheden af m.h.t. stafferinger på JF loko.
På fabriksbillederne er der stafferinger, men det kan jo ikke rigtigt bruges. M.h.t. messing og andet har alle Stephenson´erne jo lige meget, hvorfor så H ikke skulle have, men har.
Når jeg ser på de ombyggede togloko til rangerloko er det åbenbart "valgfrit", nogen har, nogen har ikke (altså som kan ses på billeder).
Junior skriver jo at de skal have da han er CME/JF og senior ditto på den anden side af bæltet. Og efter 1892 er dette jo også ønsket.
Holder stadig lidt fast i mine teori m.h.t. den specielle B´er, men det kunne da også se ud som om, at en værkfører på et VK har haft egne ideer. På den anden side er lydighed og loyalitet noget gennemgribende over for bestemmelser.
Men det er noget småt skidt at se på og der skal ikke meget til, før end det ikke kan ses med det blotte øje på f.eks. kedelbåndene.
Vi kan vel ikke komme det nærmere, hvis ikke en kan finde the smoking gun i.f.m. en skriv, vel?

PS. Godnat og sov godt.

--
Steffen Dresler

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak