Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lang Week-end 1965 (Generelt)

af Erik Dyreborg ⌂ @, Tranegilde Strand, Ishøj, 14/11 2011, 14:46 (4747 dage siden) @ toylsbjerg

Hej Thyge,

I min søgen efter gamle fotos fra Neksø (nu Nexø) til min måske kommende bog om min Bornholmske familie og mig selv, faldt jeg over dine billeder fra din tur i 1965. Det er nogle fine billeder, som vækker kære og gode minder.

Jeg blev født i Rønne i juni, 1945, og var bosat i Neksø (tæt ved stationen) indtil 1950, hvor mine forældre, desværre, besluttede at flytte til København.

Alle mine skoleferier blev dog tilbragt i Neksø hos mine bedsteforældre, inkl. et års skolegang 1956 - 57. I min ungdom og i mit voksenliv har jeg besøgt Bornholm en gang om året, og siden 2006 har jeg arrangeret en årlig motorcykeltur (nok nærmest for min egen skyld), og 2012 er ingen undtagelsee - se link: http://www.motopp.com/?id=68&menu=67

Grunden til at jeg søger efter gamle fotos fra Neksø er, at familiernes fotoalbums blev ødelagt ved den russiske bombning af Neksø i maj, 1945, så der er desværre intet tilbage fra før 1945, på nær to fotos fra ca. 1935.

I 1965 var jeg iøvrigt på min første motorcykelferie på Bornholm med base i Neksø. Jeg havde på forhånd inddelt Bornholm i kvadrater, og fik således set næsten alt på øen og kørt 3.500 km på tre uger.

Tak fordi du har lagt billederne til offentlig skue.

Med venlig hilsen
Erik Dyreborg

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak