IC2 skal ikke købes. (Jernbanen i dag)
Har egentlig aldrig kunne se formålet med IC2. Hvis Arriva kunne erstatte MR med Lint, hvorfor kan DSB så ikke?
Så vidt jeg ved, så er Lint langt billigere at anskaffe.Kan godt huske at man nævnte noget om at lade IC4 og IC2 kører sammenkoblet, men er der overhovedet nogle strækninger, udover Langå - Struer, der kan nøjes med et 2-vogns sæt i IC-løb? Og selv på Langå-Struer har jeg oplevet afgange, hvor et enkelt MF-sæt ikke var tilstrækkeligt.
IC2 er primært købt til Svendborgbanen og til evt. at supplere fjerntogsafgange hvor 1 IC4 er for lidt og 2 er for meget.
Men DSB har jo allerede Desiro togene som bruges Fredericia-Svendborg og Grenaa-Odder og der kan hurtigt købes mere ind til fx. Lille Syd og Vendsyssel, så IC2 togene har efterhånden ikke nogen eksistensberettigelse. Vi må da for guds skyld håbe at DSB aldrig kommer til at eje en plastic skrammelkasse som Lint. Der er en grund til at de er billige (og billigere end Desiro)