Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvis vi mangler materiel i landsdeltrafik (Generelt)

af KimC, 22/10 2011, 18:47 (4782 dage siden) @ Anders Pedersen

Er det ikke bare at sætte nogle EG ind i nogen af løbene til Flensborg med nogle dobbeldækkervogne

EG ejes ikke af DSB. EG har nok at bestille med at køre godstog. Der kan køres 180 km/t det meste af vejen, men EG kan højst køre 140.

Eller et andet ellokomotiv som kan kører på begge stræmsystemer.
DSB kunne feks leje 2 stk den trafik, samt nogle ET ind også

EA kunne så kører på regionaltogene på vestfyn og på de mindre stationer kun stoppe efter behov.

Behovet ser ud til at kunne klares med en Desiro eller to. Hvorfor skulle man så sætte en EA af sted med et forholdsvist lille tog? EA er ikke nye og driftssikre længere.

Det lokotiv som DSB sætter ind i det DD løb til Flensborg skal også med nattoget så lokotivskiftet undværes

Hm, hvis et kokomotiv der fremfører et tog til Flensburg og skal trække nattoget den anden vej skal man stadig skifte lokomotiv, medmindre man forlænger løbet til et sted ned i Tyskland. Jeg ved ikke lige hvor nattoget får det lokomotiv på som det kommer til Padborg med.

De frigivne IC3 kunne så kører Aalborg-Aarhus-Esbjerg som regionaltog.
Det vil frigive så kunne frigive nogle MR som så kan kører på Sjælland kører på de strækninger som DD også kører.
Esbjerg løbet kunne også køres af IC4
Så ved jeg så ikke var de Sjællandske pendlere vil sige til at skulle kører med MR

En MR batter ikke meget i den Sjællandske regionaltrafik. Med maks hastighed på 130, som de skal knokle længe for at nå, vil de fylde meget i flaskehalsen Høje Taastrup - København H og reducere kapaciteten.

Der udover kan de frigivne IC3 også kører i IC og Lyn

Når Lunderskov-Esbjerg så er elektrificeret laves det om så regionaltoget på vestfyn forsætter til Esbjerg.
Dette kunne så køres med Desiro i el udgaven.

Har vi sådan nogen?

Esbjerg-Aarhus udgår og genoptages når der også Elektrificeret.

Samtlige IC4 der er i DK skal i drift hurtigs muligt muligt eller skrottes
eller ombygges til BN2 altså som alm person vogne med et passende lokomotiv foran.
BN2 er så en ny moderne udgave af BN vognene

IC4 er i forvejen en tung tingest. Skal den til at trækkes af et lokomotiv bliver dødvægten endnustørre, dvs øgede brændstofomkostninger, og dårligere accelerationsevne uanset om dette er diesel eller strøm.
Desuden mister man muligheden for at dele tog undervejs, som det jo netop var meningen man skulle kunne med IC4 (og IC2)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak