Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Brabrand forår 1977 (Generelt)

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 15/10 2011, 22:27 (4789 dage siden) @ Krüger

Herlige billeder. Tænk at der så sent som i 1977 stadig kunne findes sådan et jernbanemiljø. Men herfter gik det da også stærkt ned ad bakke. Mz'en med godstoget er nu ikke 1407 men 1402. Den kendes let på frontbemalingen og koblingsmontering af 2.serie-type.
Hilsen
Henrik


MZ 1407 og MZ 1402 er fra samme levering og har derfor begge fast trækkrog. Den MZ på billedet har bevægelig trækkrog og må jo derfor være MZ 1417 (hvis altså det sidste ciffer er et 7 tal) og ikke MZ 1402:-D

Billederne går iøvrigt ind under katagorien; Kræs.:-P

Hej Krüger

Nu er det sådan at 1402 som den eneste i første levering blev leveret med bevægelig koblingskrog. Mz af første levering kendes iøvrigt let på de to batterikasser, der er placeret midt under siden af vognkassen. Dermed kan det kan ikke være en Mz af anden levering.
Her ses Mz 1402 i Fredericia den 25. sept 1982.

[image]

Her ses den så i Aarhus den 3. okt 1987

[image]

Og koblingen

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak