Bør Danmark elektrificere hovedbanerne? (Generelt)
Kunne måske interessere mange der i mange år har været jernbaneinteresseret. Jeg kan selv huske kortet over hvad der var elektrificeret i Europa jeg kiggede meget på det i de efterfølgende år og
fantaserede over hvordan kunne det se ud når der var hængt mere tråd op.
jeg ved godt hvor mange år beslutningen om elektrificering i Danmark blev forhalet.
Og idag vi kunne såmænd have haft elektriske lokomotiver der kørte som veterantog i weekenden samt
daglig elektrisk drift til Esbjerg/Århus og måske Frederikshavn.
Til gengæld havde vi nok ikke have haft så meget GM Sound, men selv elektriske lokomotiver
kan have en ""god lyd" efter min mening, jeg er godt klar over at der er adskillige jernbanefans
(jeg er også jernbanefan) der syntes jeg er håbløs,og BUH`er mig ud, men der må være noget for enhver smag.
Jeg mindes en artikel i hvemhvadhvor (1940erne) hvor der var en tegning af en Nørrebros Rundel station
hvor der holdt et 1 generation brun S-tog nede ved perronen. Den gav mange tanker til min fantasi
dengang.
Ja skal det blive virkelighed med eldrift i Danmark kræver det mange penge til investeringen
Jeg skal ikke kunne svare på om det er en god ide, men noget mere end i dag tror jeg.
med venlig hilsen
Bent