Hvilke matrial bruges fra Aarhus til Berlin (Generelt)
Må en togfører lige give sit besyv med?
Altså jeg kører ICE-TD BR 605 næsten hver dag og jeg er i det store hele begejstret for at arbejde i toget og køre med det.
Men som i alle ved så har den togtype jo stået stille i en del år indtil 2006 hvor DB fik nogle sæt i drift igen ifm. med VM i fodbold.
Det giver jo så nogle udfordringer når man leaser dem (som DSB har gjort) og de nu skal køre 365 dage året rundt.
Jeg har ikke tal på hvor mange fejl vi har haft siden indsættelsen i 2007 men jeg ved at værkstedet hos DB kæmper med at få togene i drift når vi har fejl og nedbrud.
En af de ting som jeg selv synes er lidt trælst er motorstøjen i alle 4 vogne som bestemt ikke er tilfredsstillende for de rejsende.
Vores tyske kollegaer har det lige omvendt!
De elsker at kører med IC3 (som de kalder "gumminaise").
For dem er det en rigtig god arbejdsplads og vores rejsende kan også lide at benytte IC3 tog mellem DK og Tyskland.
At der så er nogen som fravælger IC3 er der jo ikke noget at gøre ved desværre.
Man kan ikke gøre alle tilfredse.
For dem som studser over jeg skrev en ICU MF, betyder dette at den må kører Tyskland
altså er udstyret med PZB anlæg og tysk strækningsradio.
De bedste hilsner¨
Dennis