ATC, teknik/interface/godkendelse? (Generelt)
Hvordan "snakker" atc'en på toget med lokomotivet? Jeg går ud fra at når ATC går i indgreb, så bruges samme funktion som når dødemand'en falder, eller nødbremse trækkes?
ATC udstyret står i forbindelse med flere af lokomotivets systemer. Den vigtigste er ATC-nødbremsningen, som principielt udføres som en nødbremsning fra dødemandssystemet. ATC kan også udføre en såkaldt driftsbremsningen, hvor der kun nedbremses til en given hastighed.
Altså, bremserne luftes hurtigt ud, og traktion frakobles?
Ja, ved en nødbremsning. Når bremseledningen udluftes frakobles traktionen automatisk, ATC udkobler dog traktionen så snart nødbremsningen indledes.
ATC-datamaten modtager informationer fra en vejimpulsgiver, der er påmonteret en af trækkraftenhedens aksler. Ved hjælp af vejimpulsgiverens signaler udregnes hastighed og tilbagelagt vejlængde.
Trækkraftenhedens frem/bak håndtag har også forbindelse til ATC-datamaten for at kunne afgøre køreretningen. Det er kun ATC antenne i højre side at køreretningen der af aktiv under kørslen.
Derudover indgår indkodningspanel, førerrumssignal, havarilog i ATC-systemet. Der er endvidere forbindelse til strækningsradioen.
ATC Datamaten består af 2 kanaler med aktiv overvågning af begge kanaler. Processoren på hver kanal er en 80186 processor på 12 Mhz og 256 Kb ram.
Ilustrationer af interface og installationer er meget velkommen.
Du nå nok nøjes med tekst.
/Henrik