ATC, teknik/interface/godkendelse? (Generelt)
Tråden om den havarerede mx'er, fik mig til at tænke over hvordan det mobile ATC anlæg virker rent teknisk.
Hvordan "snakker" atc'en på toget med lokomotivet? Jeg går ud fra at når ATC går i indgreb, så bruges samme funktion som når dødemand'en falder, eller nødbremse trækkes?
Altså, bremserne luftes hurtigt ud, og traktion frakobles?Ilustrationer af interface og installationer er meget velkommen.
Jeg antager du faktisk søger en grundig teknisk instruktion og ikke pop-versionen. Så er der lidt læsning her:
http://www.nwe.siemens.com/denmark/internet/dk/mobility/signal_sikringsteknik/togkontro...
- Ellers kan søgning på BDK og Siemens Danmarks sider anbefales!
Jeg kan ikke rigtigt se hvordan eftermontering af sådanne udstyr kan blive særligt dyrt? Eller er det måske nærmere rent administrativt, når anlæget skal godkendes?
Komponenterne bliver sjældent foræret og f. eks. kabler skal laves på mål og godkendes. Det hele løber op og selvfølgelig også når det skal godkendes.
Ydermere, så har jeg hørt noget om at man ønskede ATC installeret i MA 460? Er der nogen der har nogle tanker på hvordan det arbejde rent teknisk kommer til at foregå? Altså, hvordan den vil interface med toget?
Det vil jeg håbe! - Nu er det jo langt fra den første enhed der får ATC monteret i museumstog...
Det fleste trækkraftenheder har en traktionsudkobler, der betyder at et fald i bremseledningstrykket udkobler trækkraften. I så fald behøves der så ikke andre indgreb end et par ventiler til tryksænkning til driftbremsning og til nødbremsning. ATC anlægget har så en række komponenter der skal findes plads til og DET kan være en udfordring!
Ellers, så drejer det sig vel bare om at der kastes en kasse ind i førerummet, der kan vise atc oplysninger?
Tjooo, en kasse eller 2 (eller flere!)
Undskyld hvis min spørgen er naiv.
Det er måden at lære på, så spørg du bare!