ATC, teknik/interface/godkendelse? (Generelt)
Tråden om den havarerede mx'er, fik mig til at tænke over hvordan det mobile ATC anlæg virker rent teknisk.
Hvordan "snakker" atc'en på toget med lokomotivet? Jeg går ud fra at når ATC går i indgreb, så bruges samme funktion som når dødemand'en falder, eller nødbremse trækkes?
Altså, bremserne luftes hurtigt ud, og traktion frakobles?
Ilustrationer af interface og installationer er meget velkommen.
Jeg kan ikke rigtigt se hvordan eftermontering af sådanne udstyr kan blive særligt dyrt? Eller er det måske nærmere rent administrativt, når anlæget skal godkendes?
Ydermere, så har jeg hørt noget om at man ønskede ATC installeret i MA 460? Er der nogen der har nogle tanker på hvordan det arbejde rent teknisk kommer til at foregå? Altså, hvordan den vil interface med toget?
Ellers, så drejer det sig vel bare om at der kastes en kasse ind i førerummet, der kan vise atc oplysninger?
Undskyld hvis min spørgen er naiv.
Mvh Rasmus