remissen Roskilde mm (Generelt)
Og den kunne oven i købet køre ...
Og den kan den komme til igen... _Med en ny kedel! :-/
Men lad nu folkene fra Museumstog selv finde ud af det; hvis al materielplacering ude og/eller inde skulle gøres til genstand for en "rundkredsdiskussion" her på dette forum, sandede det hurtigt til usagligt ævl. For der synes at være en overhyppighed af dem, der gerne vil blande sig, blandt de, der ikke selv bidrager aktivt til materiellet bevarelse og vedligeholdelse ...;-(
Jeg er ikke enig. - Overhovedet! Hvis naboen tæver ungerne lader du vel heller ikke stå til fordi det ikke er dine børn? Bevares, det er sat lidt (meget) på spidsen, men at debatten jævnligt er oppe at vende herinde tror jeg er en meget sund ting. Navnligt når der skal sættes gang i projekter af en sådan størrelse som hal II i marslev eller hvad museumstog måtte pønse på, er lidt pres altid godt til at få tingene igennem. Debatten kunne efter min mening sagtens tåle politisk bevågenhed, således at det mundede ud i en national bevaringsplan, med pligt til at sikre de pågældende køretøjer som med fredede bygninger. Og jeg skubber gerne i den retning...