Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

remissen Roskilde mm (Generelt)

af L.H. Jensen, 8/6 2011, 20:37 (4916 dage siden) @ Filip Gram

Museumstog har pt F 441, 694, 500 og 668, så der er nok at vælge imellem. Desuden F 428......

Og 662... :-)

Uden i øvrigt at ville blande mig i spørgsmålet (jeg er også en del af en veteranbane, hvor vi ikke har alting inden døre - desværre ...) vil jeg dog påpege, at F 500 er en smule mere interessant - men gerne som stillestående museumsobjekt (der har vel egentlig aldrig været en F'er udstillet i Odense) - idet maskinen jo er een af de aller første F-maskiner, bygget af "Saronno" i Italien i modsætning til de øvrige nævnte, der alle er Frichs-maskiner. Og den kunne oven i købet køre ...;-)
Dertil er den i modsætning til 662 og "min" gamle legepladsmaskine fra Århus 668 relativt komplet.

Men lad nu folkene fra Museumstog selv finde ud af det; hvis al materielplacering ude og/eller inde skulle gøres til genstand for en "rundkredsdiskussion" her på dette forum, sandede det hurtigt til usagligt ævl. For der synes at være en overhyppighed af dem, der gerne vil blande sig, blandt de, der ikke selv bidrager aktivt til materiellet bevarelse og vedligeholdelse ...;-(

Mvh
LHJ

Hele emnet:

RSS Feed af emne

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak