Ombygning af Aarhus H - ugler i mosen? (Trafikpolitik)
Jeg har ikke sammenholdt lovforslaget med det lovforslag, som var i høring tidligere.
Men: Djævlen ligger jo altid i detaljen, så når der i lovforslagets bemærkninger står, at spor 2-7 forlænges og får en effektiv længde på "op til 320 meter", hvad er det så, man forsøger at nedtone/skjule? Og tro mig, det er ikke en tilfældighed, at man anvender den formulering. Det er en "ren Banedanmark".
Er der nogen der har et bud på (meget gerne dokumenteret), hvad Banedanmark er ude på? Jeg ved, det lyder konspiratorisk. Men lur mig.
I alt, hvad jeg hidtil har set og læst i sagen, har man talt om at skulle kunne ekspedere tog på op til 320 meter. Nu taler man lige pludselig om perroner på op til 320 meter. Trafikfolk ved, at der er en ret træls forskel på de to begreber.
Hvis djævelen er i detaljen, skal man også selv have styr på detaljen
Der står ifølge dig ikke perroner på op til 320 meter, men spor med effektiv længde på op til 320 meter. Det indikerer jo at den faktisk længde kan være større, så der er plads til en vis buffer i standsning m.v.