Ombygning af Aarhus H - ugler i mosen? (Trafikpolitik)
Ministeren har i dag fremsat lovforslaget i Folketinget
Jeg har ikke sammenholdt lovforslaget med det lovforslag, som var i høring tidligere.Men: Djævlen ligger jo altid i detaljen, så når der i lovforslagets bemærkninger står, at spor 2-7 forlænges og får en effektiv længde på "op til 320 meter", hvad er det så, man forsøger at nedtone/skjule? Og tro mig, det er ikke en tilfældighed, at man anvender den formulering. Det er en "ren Banedanmark".
Er der nogen der har et bud på (meget gerne dokumenteret), hvad Banedanmark er ude på? Jeg ved, det lyder konspiratorisk. Men lur mig.
I alt, hvad jeg hidtil har set og læst i sagen, har man talt om at skulle kunne ekspedere tog på op til 320 meter. Nu taler man lige pludselig om perroner på op til 320 meter. Trafikfolk ved, at der er en ret træls forskel på de to begreber.
https://www.bane.dk/-/media/Bane/Borger/Baneprojekter/Kommende-projekter/Ombygning-af-A...
Side 11: "Øget kapacitet, perronforlængelse
og ombygning af perronspor
Perronerne på Aarhus H tilpasses de sænkede spor og
forlænges mod vest, så der kan betjenes tog på op til
320 meter. Forlængelsen af perronerne medfører, at
afstanden mellem spor 2 og 3 og mellem spor 4 og 5
forøges, samtidigt skal alle sporskifterne rykkes ud på
den anden side af Frederiks Bro.
For at øge kapaciteten yderligere og gøre togafviklin-
gen mere fleksibel, etableres der et nyt perronspor 8
med tilhørende perron mellem det nuværende perron-
spor 7 og Værkmestergade, se nedenstående kort"