Snart farvel til et (sjældent) signal og Skelbæk (Jernbanen i dag)
Angående retningsvisere, bogstavvisere og hastighedsvisere, så er det almindelige, ( for jernbanen) 17v-0,5A lamper der anvendes, med bajonet fatning. Det, der ses i bunden, er et klembrædt til kabelmontering, samt centralapparatmodstande, til indregulering af strømløbet for retningsviseren.
HejJeg tog lige et nærbillede af retningsviseren på vej hjem fra arbejde i dag for at understøtte Reinholdt's forklaring.
Iøvrigt forsvinder stednavnet Skelbæk også fra Banedanmarks "kort" i den kommende weekend, da sporskifterne der i dag styres af 69-anlægget i Skelbæk lægges ind under Kh's eller Bavnehøj's områdesikringsanlæg (kan ikke lige huske hvilket det var, men det CBTC-mærke der står ved de nuværende I-signaler antyder det er Kh).
Hilsen
Niels
Afsnitsmærkerne ved det nuværende Skelbæk's sporskifter kommer til at hedde noget med Ban.
Det kommer til at blive styret fra København H's sikringsanlæg, og en elementkontrolcomputer Bavnehøj.
Rangerområdet i det nuværende spor 45 får navnet Skelbæk