Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemer på Kystbanen 6/12 (Generelt)

af Jens Hansen, 8/12 2021, 07:32 (1081 dage siden) @ steenth


Jeg har fundet denne forklaring, som er skrevet hos DSB. Citat:
"Situationen er den, at
* vi i disse dage har et sygefravær blandt lokoførerne på omkring 60, hvor det normalt ligger på 40 om dagen
* at et større sporarbejde ved Slagelse gør, at vi er nødt til at omdisponere flere tjenester
* vi i forvejen har en presset planproces, hvor Banedanmark meget sent overleverer sporarbejder – ofte langt efter aftalt tid. Det giver i sidste ende et større forbrug af tog- og lokoførere"
DSB har en gruppe lokomotivfører til at dække uforudset brug. Men den gruppe har været for lille til uforudsete ting. Og arbejdstiden for lokomotivfører er svært at flytte efter at de har fået meldt deres ture ud..

Så kunne nogen her måske uddybe nogle af forholdene?

Sygefraværet - hvad skyldes det? Sygdom ville nogen sige, men historien har tidligere vist at "utilfredshed" også kan være en sygdom.

Slagelse - sporarbejdet har kørt hele året, hvad er der pludselig ændret?

Banedanmark overlevere sent sporarbejder - hvilke nye arbejder er det som har "væltet læsset"?

DSBs lokofører reserve - hvorfor en den reduceret, når vi står midt i "århundredets" fornyelser?

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MX1009
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak