Dobbeltdækkerog med Vectron Lokomotiv (Generelt)
men skal ihvertfald hen til at Storstrømsbroen er taget i brug inden men kan udfase IC 4 , og nok også strøm helt til Kalundborg , så det bliver nok først i 27 /28
Min pointe var, at det tidligere har været fremme, at IC4 kun kunne serviceres på værkstedet i Aarhus, og det har også tidligere været grunden til, at man ikke kunne fremrykke hverken nyt signalsystem eller elektrificering på hovedstrækningen mellem Fredericia og Aarhus.
Når der indføres nyt signalsystem ultimo 2025/primo 2026 mellem Fredericia og Aarhus, så kan IC4 ikke komme på værksted i Aarhus.
Så kan man selvfølgelig have fundet et andet værksted, hvor IC4 selv kan køre hen for at blive serviceret efter primo 2026 eller IC4 kan blive trukket af et lokomotiv til Aarhus for at blive serviceret - ved begge dele kan man spørge sig selv: Hvis det kan lade sig gøre i 2026, hvorfor kunne det så ikke lade sig gøre noget før, så der kunne komme strøm på den sidste rest hovedstrækning mellem Danmarks 2 største byer langt tidligere (jeg ved godt, at nu er det for sent at ændre den meget skrøbelige plan).
Endelig kunne det også være, at IC4 bliver udstyret med nyt signalsystem, så de selv kan køre til Aarhus efter primo 2026 - men det er da ret usandsynligt.
Slutsatsen fra en uvidende og dum passager som mig er, at så må IC4 være færdige primo 2026 - efter over 20 års skandale på dansk jernbane og 17 år efter, at man kunne have sagt STOP!
Eller også passer planen med nyt signalsystem og el på Fredericia-Aarhus heller ikke. Det er vel ikke usandsynligt