Dobbeltdækkerog med Vectron Lokomotiv (Generelt)
Så vidt jeg erindrer fra Banedanmarks egne planer og status, ja så er der lukket for kørsel med ic4 nord for Fredericia fra 2025.
Men et er planer......
JH
Her er planen (fra Banedanmarks anlægsplan 2030):
3.1 Fredericia-Aarhus
3.1.1 Eksisterende signalanlæg
For at sikre IC4-togenes adgang til værksted i Aarhus frem til og med tredje kvartal 2025 er det nødvendigt at benytte det eksisterende sikringsanlæg, da IC4 ikke udrustes til at køre på det nye signalsystem.
3.1.2 Nyt signalsystem
På strækningen Fredericia-(Aarhus) ibrugtages nyt signalsystem ultimo 2025/primo 2026, hvilket er afstemt med nødvendigheden af at kunne køre IC4-tog til værksted i Aarhus frem til og med tredje kvartal 2025. Den detaljerede planlægning af udrulningen på strækningen pågår i tæt samarbejde med Elektrificeringsprogrammet. På Aarhus H ibrugtages det nye signalsystem i første halvår 2026.
3.1.3 Elektrificering
Elektrificeringen mellem Fredericia og Aarhus ibrugtages ultimo 2026 (K27). Anlægsarbejdet udføres i 2022-2024 (eksklusiv Aarhus H). Anlægsarbejder på Aarhus H udføres 2024-2026. Dette sker i tæt samarbejde med såvel Signalprogrammet som øvrige arbejder på strækningen, hvor fx testen af kørestrømsanlægget vil skulle koordineres
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k