Beslutningsgrundlag - Opgradering af Hillerød Station (Trafikpolitik)
Er vi ikke ude i "if it ain't broke, don't fix it"?
Jo, netop. Med den nu planlagte opgradering og gerne med opsplitning af sikringsanlæggene er vi ude i at Lokaltog har en infrastruktur hvor der inden for dette kan køres nogle togsystemer, der imødegår behov for tværgående tafik i Nordsjælland og faktisk nok vil frigive togsæt der kan benyttes til dobbelttraktion i større grad end nu.
Det er skrivebordsgeneraler, der synes at deres tegninger af S-togsnettet vil se pænere ud hvis man dropper de der appendixer der for eksempel er fra Hillerød.
Sammen med Movia er der et fint R-netværk imellem busser og tog som faktisk spiller hver eneste dag.
Bemærk at da de nordsjællandske borgmestre skulle vælge 3 infrastrukturprojekter som de i fællesskab ville lobbye for, så var det regularitet på Kystbanen de valgte - IKKE S-tog til Tisvilde, Gilleleje og Helsingør (selv om Gribskovs borgmester lufter tanken om S-tog til Helsinge en gang imellem, men jeg tror han skal holde sig til at udtale sig om ejendomshandel).
--
Venligst
Michael Deichmann