Letbanen i Lyngby (Generelt)
Jeg er ikke enig med dig.
Busbanerne er der i hovedsagen i forvejen. El-busserne er, hvad det angår, ens med de dieseldrevne bussers behov.
Kapaciteten er meget nem at tilpasse til det aktuelle behov.
Nedbrud på en vogn spærrer ikke for de øvrige vogne.
Påkørsel af et letbanetog er et mareridt for bjergningen.
Overisning er ikke et problem med el-busser.
Letbanen er i vejen for den øvrige trafik.
Passagerer skal på tværs af den øvrige trafik, hvilket er risikabelt i et eller andet omfang.
Anlægsarbejdet tager uendelig lang tid og er meget generende for den øvrige trafik mens det står på - især i de store vejkryds.
Det koster uendeligt meget at anlægge.
Om Metroen: Den er vel primært anlagt under jorden for overhovedet at skaffe fremføringsvej i en tæt bebygget by. Højbaner er generelt klodsede i eksisterende byer.
El-drift er jo under alle omstændigheder elektrisk, men el-busser kan senere ombyttet/ombygges til brint. Det tvivler jeg på, man vil med letbanetog.
Ergo: Letbaner er og var ikke den optimale løsning.