sikkerhedseler i tog...... (Generelt)
Gode My1202,
Du mangler stadig at fortælle os, hvor i verden man faktisk har indført seler i højhastighedstog.
Ingen anelse. Derfor kan vi vel godt indføre det?
Folk dør faktisk i stort antal ved uheld når der er tale om højhastighedstog.
Tja.. Der har været 3 afsporinger i almindelige drift af TVG på højhastighedsbaner i hele togsystemet livetid - nul dræbte...
TGV-uheld:
23/9-1998.
110 km/h ramt lastbil i overkørsel
2 dræbt, 60 kvæstet.
14/12-1992:
270 km/h. Afsporing.
27 kvæstet.
21/12-1993:
294 km/h. Afsporing.
1 kvæstet.
19/11-1997: Afsporing.
140 km/h.
Sammenstød i overkørsel
6 kvæstet.
9/5-1998: Afsporing.
Sammenstød i overkørsel.
6 kvæstet.
28/11-1998: Afsporing
120 km/h.
Sammenstød i overkørsel.
5/7-2000: Afsporing.
300 km/h
14 kvæstet.
5/7-2000: Afsporing.
300 km/h.
14 kvæstet.
5/1-2001. Afsporing.
106 km/h.
Sammenstød i overkørsel.
20/12-2007: Afsporing
100 km/h.
Sammenstød i overkørsel.
25 kvæstet.
11/10-2008.
Sammenstød. Ingen oplysning om hastighed eller kvæstet.
15/7-2014: Afsporing
90 km/h.
Togsammenstød
40 kvæstet.
14/11-2015: Afsporing
500 kmh ?
11 dræbte (testkørsel)
Fakta at du ikke kan finde eksempler på at sikkerhedsseler ville virke i tog i stor omfang.
Ja af den simple grund de ikke findes i tog!
--