Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Regional+? (Generelt)

af Scharfenberg, 23/3 2021, 10:43 (1342 dage siden) @ Schienenwolf

For det er irriterende at man skal nærlæse standsningsmønstret for at vide om man kommer hurtigt eller langsomt til Næstved, Vordingborg og Nykøbing F.
Mvh


Hvis du skal være i Næstved, Vordingborg eller Nykøbing på et bestemr tidspunkt, tager du så før afsted end nødvendigt, hvis toget er hurtigere?
Og hvis du kan tage afsted på et bestemt tidspunkt, venter du så gerne på at tage et senere tog, der er hurtigere men er senere fremme end det først mulige?
Hvordan håndterer du din irritation over at skulle nærlæse standsningmønstrene for at se, om et tog overhovedet standser på den station, du gerne vil af på, eller om toget passer med en eventuel bus videre?
Du har det sgu ikke let.

Ja, som tidligere nævnt taster man sådan set bare afgangsadresse, ankomstadresse og afgangs eller ankomsttidspunkt ind i rejseplanen - så får man til at starte med tre gode bud. Jeg vil vove at påstå, at 98 % eller deromkring af 'almindelige' rejsende i den kollektive trafik er temmelig ligeglade med tog- eller busarten. Bare de kommer nogenlunde frem som ønsket.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak