Regional+? (Generelt)
I Japan er stort set al jernbane jo privatiseret, og dér er både betjeningsmønstre, banestrækninger og materiel brandet. For eksempel har de nyeste Shinkansen-tog et stort N700-Supreme logo trykt på siden på hver anden vogn - men også langsommere Limited Express-tog er både brandet med materiel og linje, som f.eks. E353-togene der kører Azusa- og Kaiji-tog fra Tokyo mod vest. På Shinkansen-banerne har alle tog navne - på Tokaido-Shinkansen er der tale om Nozomi, Hikari og Kodama, med Nozomi værende de hurtigste.Welcome aboard this Hikari super-express bound for: Shin-Osaka...
Hvis man er i Osaka, kan man også besøge Umeda-banegården, hvor den store Hankyu-privatbane kører. Der kan man så gruble over, om man skal vælge Semi-express, Limited express, Express, Rapid express, Rapid service eller være på den sikre side og tage et Local-tog.
Uanset eventuel forvirring er Hankyu dog en ret imponerende affære.