Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Indlæg til udviklingsstrategi for Region Sjælland (Trafikpolitik)

af Niels Munch, 1/11 2020, 18:29 (1568 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Med det standsningsmønster, der typisk er på lokalbanerne, er en optimal accelerations- og nedbremsningsevne at foretrække frem for en høj tophastighed, der aldrig vil kunne nås alligevel.

Batterritog har generelt samme egenskaber når der køres på batteri, som når der køres under køreledning. Man kan derfor "gratis" få 140-160 km/t tog med en acceleration omkring 1,0 m/s2, så det vil være naturligt at se, om man kan udnytte dette.


..... og som en anden skribent har nævnt, vil sådanne hastigheder være relevante ved videreførelse af lokalbanetog ad "de lange skinner".

M.v.h.
Niels

låst
1962 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak