Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Effekt af 30% takstnedsættelse (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 24/11 2019, 06:30 (1825 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ikke overraskende kan DSB ikke umiddelbart klare en passagerfremgang på de estimerede 26%.
Mere overraskende er det vel at Metrolinierne M1& M2 allerede nu er tæt på maksimal kapacitet efter små 20 års drift.

At staten mister penge på færre nyregristrerede biler og færre indtægter fra mindre brændstofforbrug kan næppe overraske.

Men en takstnedsættelse på selv 30% vil ikke få mange bilister over i et overfuldt kollektivt trafiksystem.

Og passagerfremgangen på selv 26% svarer vel i antal til de biler der kommer / er kommet ekstra på især motorvejene på 2-3 år og aflaster følgelig kun i beskeden grad trængselproblemerne på især vejnettet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak