Hyllested til ny minister: Få det nu på plads (Trafikpolitik)
[...] Derefter hovedstrækningen mellem København og Fredericia (hvor Vestfyn er ved at falde på plads).
Når vestfyn falder på plads i den ene ende og med den nye Kbh-Ringsted-bane i den anden, er det så ikke reelt kun Ringsted-Odense der mangler af strækningen København og Fredericia? Og netop den plæderer netop Henning Hyllested for at opgradere til 250 km/t i stedet for de planlagte 200, jf. https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=141602
Korrekt at når Ringsted-Odense er opgraderet til 200 km/time, så kan der køres efter timemodel, 1 time (mere præcist 58 minutter) København-Odense.
Så når Hyllested foreslår 250 km/time Ringsted-Odense, er det en udvidelse af Togfonden. Altså et politisk udspil til den kommende forhandling om infrastruktur frem mod 2030.