Selve indvielses arrangementet (Generelt)
For det første forstår jeg ikke hvorfor S-banen ikke begyndte at standse der kl. 12? efter kronprinsen havde talt. Hvorfor er det først fra i morgen man gør det? I stedet kørte der shuttle busser fra Køge Nord til Ølby og Køge... Hvor plat er det i stedet for at lade de S-toge standse 12 timer før... Det fatter jeg virkelig INTET af!
Det forstår jeg godt, at du ikke gør. Banen åbner først for ordinær trafik i morgen. Hvis den skulle have være åbnet for ordinær køreplanmæssig trafik i dag, som du åbenbart mener, så skulle der have kørt tog i plandrift siden i driftsdøgnets start i morges, og indvielsesfestlighederne skulle så have været holdt i går. Det er overalt meldt ud, at banen og dermed Køge Nord station først åbner for planmæssig trafik i morgen, så det burde være til at fatte, men åbenbart ikke for alle. Dit synspunkt om, banens åbning burde være tidligerelagt med en dag eller at indvielsen først skulle foretages i morgen af hensyn til din manglende fatteevne, er fuldstændig gak-gak.
Derudover ikke så meget selve indvielsen. Men dækningen af den. Jeg er utrolig skuffet over at hverken DR eller TV2 havde ekstra udsendelser osv. Det har de haft ved metro åbning, Storebælt og Øresund.
Mener du, at omfanget af festlighederne omkring Ringstedbanen, en omfartsbane med blot en enkelt station, matcher omfanget af festlighederne omkring så markante anlægsarbejdet som metroen, Storebælt og Øresund, siden du synes, at det berettiger til ekstraudsendelser?
Tænkte at så måtte news sende en masse, næh nogle få klip, og da reporteren fik et spørgsmål fra studiet om hvornår man som alm passager kunne taget toget kunne han ikke svare, ikke noget med at nævne der var flere gratis tog samme dag eller at det er fra i morgen tidlig alm. drift (om end få tog) osv. Virkelig ringe mediedækning. Ja da de testede Metro cityringen sendte TV2 News længere indslag end de gjorde fra denne officielle åbning. Det overrasker mig faktisk en hel del. Men valget har nok gjort sit indtog til at det er mindre. Men man kan jo undre at ikke netop valget gør at nogle partier har brugt dette som en løftestang til at gøre opmærksom på hvad de vil med den kollektive trafik og infrastruktur. Den har faktisk ingen debat haft i mediebilledet som sådan op til valget!
Der kan jo fx være, at de pågældende partier ikke selv mener, at der er nogen grund til at bruge banen som "løftestang". Hvis du er så klog på, hvad partierne skal, hvorfor er du så ikke i et af partierne og deltager i partiarbejdet? Det vil de sikkert blive glade for al den stund, at der generelt er masser af besserwissere, som fra sidelinjen uden at være partimedlem forsøger at profilere sig på at give dem gode råd til, hvad de som parti skal gøre og ikke gøre.
--
Hilsen
S
Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.