Langsommere end i 1997 (Generelt)
Der bliver stadig behovsstandsning ved de fleste togstop. Kun i Viby J, Tranbjerg, Mårslet, Malling og Assedrup standser togene altid. På de andre “stationer” skal du stille dig frem så du er synlig/alternativt trykke stop i toget, hvis du skal af eller på.
Hvorfor har man så ikke beholdt passagersignalerne, så man ikke som på BDK-strækningerne og nu også Letbanen, tvinger brugerne til at stå fremme i al slags vejr.
- Også en forringelse.
Måske fordi man gør som stort set alle andre letbaner..
Er en passager ikke meget lokalkendt, hvordan kan han så vide, at lige netop i Aarhus skal man trykke på et passagersignal - hvis man kan finde det - når man ikke skal det i Helsingfors, Bergen, Gold Coast eller Stockholm?
Mig bekendt, har det ikke voldt passagerne problemer at finde ud af at aktivere passagersignalerne på landets privatbaner.
Tydelig skiltning på standsningsstederne og anmærkning herom i køreplanerne, har været den nødvendige information.
Du skal også aktivere passagersignaler hvis du rejser på NEG´s strækninger Tønder - Niebüll og Niebüll - Dagebüll Mole.
mvh.
Poul.