Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Langsommere end i 1997 (Generelt)

af Poul Andersen, 24/8 2018, 18:47 (2370 dage siden) @ krabsen

Der bliver stadig behovsstandsning ved de fleste togstop. Kun i Viby J, Tranbjerg, Mårslet, Malling og Assedrup standser togene altid. På de andre “stationer” skal du stille dig frem så du er synlig/alternativt trykke stop i toget, hvis du skal af eller på.


Hvorfor har man så ikke beholdt passagersignalerne, så man ikke som på BDK-strækningerne og nu også Letbanen, tvinger brugerne til at stå fremme i al slags vejr.
- Også en forringelse.


Måske fordi man gør som stort set alle andre letbaner..
Er en passager ikke meget lokalkendt, hvordan kan han så vide, at lige netop i Aarhus skal man trykke på et passagersignal - hvis man kan finde det - når man ikke skal det i Helsingfors, Bergen, Gold Coast eller Stockholm?


Mig bekendt, har det ikke voldt passagerne problemer at finde ud af at aktivere passagersignalerne på landets privatbaner.
Tydelig skiltning på standsningsstederne og anmærkning herom i køreplanerne, har været den nødvendige information.
Du skal også aktivere passagersignaler hvis du rejser på NEG´s strækninger Tønder - Niebüll og Niebüll - Dagebüll Mole.


mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Privat Banen Sønderjylland
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak