Et spørgsmål om signaler (Generelt)
Hej
Har nogle gange nu observeret signalerne ved Hedehusene i retning mod øst, og har set, at de virker på en anden måde end jeg troede.
Jeg mener at have læst mindst et sted, at på strækninger med vekselblok vil AM-signalerne kun vise grønt, hvis der er et tog i blokken foran signalet. Skulle have at gøre med, at man vil undgå unødige opbremsninger hvis et signal i et nabospor går på stop. Men virkeligheden viser noget andet, de går på en hhv. to grønne så snart blok/blokkene efter dem er ledig, og ventetiden til næste tog indikerer kraftigt, at der intet tog er i blokken når det grønne lys tændes.
Har den førnævnte praksis været anvendt, og er man evt. gået bort fra den på et tidspunkt?
Strækningen Høje Taastrup-Roskilde er udført med vekselsporsdrift, og man benytter ikke 'mørkegrønt' på strækninger med vekselspor.