Med MT 167 Aabenraa - Roedekro 1976
Der er iøvrigt i årenes løb gjort adskillige forsøg på at genetablere passagertrafikken på den korte strækning, men projekterne falder hver gang på den kendsgerning, at bustrafikken nu engang er en bedre løsning på en så kort strækning.
En lille filosofisk betragtning: Nu hvor storkommunen hedder Aabenraa og bl. a. omfatter tidligere Rødekro kommune, kunne man "omdøbe" Rødekro station til Aabenraa station. Så fik Aabenraa sin station på det sønderjydske hovednet og blev synlig også i de internationale køreplaner.
Jeg har selv haft samme tanker. Dog med den forskel at man kunne lade toget fra København have endestation i Aabenraa - ikke ret langt og dermed ikke særligt dyrt. Noget så kættersk som en god busforbindelse til Sonderburg, kunne så supplere trafikken til Sønderborg fra København, da en bus via Aabenraa, sikkert er hurtigere end det direkte tog.......
Tilslutningen af Aabenraabanen vender jo den rigtige vej for trafik fra København.
Navn: man kan altid skrive "Rødekro" under navnet med bittesmå bogstaver, ligesom på stationen "Lousiana" på Kystbanen