DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Styrevogn for litra MO. Nærtrafikvogn med polstrede sæder og rullelejer. Trykluftbremse og skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24 volt til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg ved koksfyring eller højtryksdamp fra hovedledningen (3602-08 og 62 dog lavtryksapparater system Pintsch). Toilet. Styreledning A+B+C i bagenden.
Længde:
19,45 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
33,4 tons
Bogietapafs.:
13,2 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
78
Antal:
21 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
CRS 3602 | Scandia | 1928 | Ombygget 1951 fra CR 3602. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. ITC styrevognsforsøg 1969-73. Randers 1972-75 (hensat). Udrangeret 1974. Tønder 1975. Ophugget 1975. | |
CRS 3603 | Scandia | 1928 | Ombygget 1951 fra CR 3603. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Ombygget 1961 tilbage til CR. | |
CRS 3604 | Scandia | 1928 | Ombygget 1951 fra CR 3604. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Ombygget 1961 tilbage til CR. | |
CRS 3605 | Scandia | 1928 | Ombygget 1951 fra CR 3605. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Ombygget 1962 tilbage til CR. | |
CRS 3606 | Scandia | 1928 | Ombygget 1951 fra CR 3606. Postkupé. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Ombygget 1962 tilbage til CR. | |
CRS 3607 | Scandia | 1928 | Ombygget 1951 fra CR 3607. Postkupé. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Udrangeret 27/2-69. | |
CRS 3608 | Scandia | 1928 | Ombygget 1951 fra CR 3608. Postkupé. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Omlitreret 1962 tilbage til CR. | |
CRS 3638 | Scandia | 1929 | Ombygget 1956 fra CRM 3638. Varmtvandsvarmeanlæg (fjernet 1966). Udrangeret 1968. Søbylund/Fasterholt 1971. Ophugget 1971. | |
CRS 3658 | Triangel | 1931 | Ombygget 1951 fra CRM 3658. Varmtvandsvarmeanlæg. Ombygget 1961 tilbage til CRM. | |
CRS 3659 | Triangel | 1931 | Ombygget 1951 fra CRM 3659. Varmtvandsvarmeanlæg. Ombygget 1962 tilbage til CRM. | |
CRS 3662 | Triangel | 1930 | Ombygget 1951 fra CR 3662. Postkupé. Lavtryksvarmeapparater system Pintsch. Ombygget 1963 tilbage til CR. | |
CRS 3667 | Triangel | 1931 | Ombygget 1951 fra CRM 3667. Varmtvandsvarmeanlæg. Ombygget 1961 tilbage til CRM. | |
CRS 3670 | Scandia | 1933 | Ombygget 1950 fra CRM 3670. Varmtvandsvarmeanlæg. Omlitreret 1961 tilbage til CRM. | |
CRS 3671 | Scandia | 1933 | Ombygget 1950 fra CRM 3671. Varmtvandsvarmeanlæg (fjernet 1966). Udrangeret 21/6-67. Søbylund/Fasterholt 1971. Ophugget 1973 af Poul "Jeppe" Nielsen, Randers remise. | |
CRS 3672 | Scandia | 1934 | Ombygget 1950 fra CRM 3672. Varmtvandsvarmeanlæg. Ombygget 1961 tilbage til CRM. | |
CRS 3673 | Scandia | 1934 | Ombygget 1950 fra CRM 3673. Varmtvandsvarmeanlæg. Ombygget 1961 tilbage til CRM. | |
CRS 3674 | Scandia | 1934 | Ombygget 1950 fra CRM 3674. Varmtvandsvarmeanlæg (fjernet 1966). Udrangeret 19/5-67. Søbylund/Fasterholt 1971. Ophugget 1973 af Poul "Jeppe" Nielsen, Randers remise. Halvdelen af vognkassen opsat som skur nord for Løsning, anden halvdel opsat som legehus ved Lystrup. Ophugget 1988. | |
CRS 3675 | Scandia | 1934 | Ombygget 1950 fra CRM 3675. Varmtvandsvarmeanlæg (fjernet 1966). Udrangeret 1968. Søbylund/Fasterholt 1971. Ophugget 1971. | |
CRS 3676 | Scandia | 1934 | Ombygget 1951 fra CRM 3676. Postkupé. Varmtvandsvarmeanlæg. Udrangeret 27/2-69. Ombygget 1969 til Specialvogn 1196. | |
CRS 3677 | Scandia | 1934 | Ombygget 1951 fra CRM 3677. Postkupé. Varmtvandsvarmeanlæg. Udrangeret 14/3-67. Ombygget 1967 til Specialvogn 865. | |
CRS 3678 | Scandia | 1934 | Ombygget 1951 fra CRM 3678. Varmtvandsvarmeanlæg. Udrangeret 17/7-69. Søbylund/Fasterholt 1971. Ophugget 1971. |
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet