DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Vakuumbremse. Skruebremse. 2 toiletter. 387-392: Tara 39 tons.
Længde:
19,8 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
18
Taravægt:
36,7 tons
Bogietapafs.:
13,6 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
25 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BP 349 | Scandia | 1911 | Oml. 1941 fra BP 349. Omdannet 1942 til CM 2229. | |
BP 350 | Scandia | 1911 | Oml. 1941 fra BP 350. Omdannet 1942 til CM 2230. | |
BP 351 | Scandia | 1910 | Oml. 1941 fra BP 351. Omdannet 1942 til CM 2223. | |
BP 352 | Scandia | 1910 | Oml. 1941 fra BP 352. Omdannet 1942 til CM 2224. | |
BP 353 | Scandia | 1910 | Oml. 1941 fra BP 353. Omdannet 1942 til CM 2225. | |
BP 354 | Scandia | 1910 | Oml. 1941 fra BP 354. Omdannet 1942 til CM 2226. | |
BP 357 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra BP 357. Omdannet 1942 til CM 2215. | |
BP 360 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra BP 360. Omdannet 1942 til CM 2216. | |
BP 361 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra BP 361. Omdannet 1942 til CM 2217. | |
BP 362 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra BP 362. Omdannet 1942 til CM 2218. | |
BP 363 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra BP 363. Trykluftbremse fra 1942. Omdannet 1942 til CM 2219. | |
BP 364 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra BP 364. Omdannet 1942 til CM 2220. | |
BP 365 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra BP 365. Omdannet 1942 til CM 2221. | |
BP 381 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 381. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Omdannet 1943 til CM 2208. | |
BP 382 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 382. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Omdannet 1943 til CM 2241. | |
BP 383 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 383. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Trykluftbremse fra 1942. Omdannet 1943 til CM 2242. | |
BP 384 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 384. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Omdannet 1943 til CM 2243. | |
BP 385 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 385. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Omdannet 1943 til CM 2244. | |
BP 386 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 386. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning. Højtryksvarmeapparater. Omdannet 1943 til CM 2245. | |
BP 387 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 387. Trykluftbremse fra 1942. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt fra 1945. Højtryksvarmeapparater. Ombygget 1949 af Cvk Ar til CP 3219. Bogier til CL 1577. | |
BP 388 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 388. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt fra 1945. Højtryksvarmeapparater, lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn fra 1947. Udtaget af drift 2/12-52. Ombygget 1953 af Cvk Ar til CP 3258. | |
BP 389 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 389. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1944. Højtryksvarmeapparater. Ombygget 1948 af Cvk Ar til CP 3208. Bogier til CL 1565. | |
BP 390 | Scandia | 1912 | Oml. 1941 fra BP 390. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1944. Højtryksvarmeapparater. Ombygget 1950 af Cvk Ar til CP 3226. Bogier til CL 1572. | |
BP 391 | Scandia | 1914 | Oml. 1941 fra BP 391. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1944. Dynamoanlæg system Pintsch 24 volt fra 1945. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Beskadiget 20/4-45 ved sabotage i Struer. Ombygget 1949 af Cvk Ar til CP 3221. Bogier til CL 1580. | |
BP 392 | Scandia | 1915 | Oml. 1941 fra BP 392. Trykluftbremse fra 1943. Dobbelt-batteri til togbelysning, fjernet 1941. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1941. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse, fra 1947 system Weilbach & Cohn. Ombygget 1953 af Cvk Ar til CP 3259. |
Jernbanen.dk forum
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge
Signalposten
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest