DSB specialvogne 1958 - 1982
DSB specialvogne 1958 - 1982
Nr. | Navn | Noter |
101 | Hjælpevogn | Bygget af Scandia i 1927. Omlitreret 1958 fra DSB Hjælpevogn 101. Bogieakselafstand 2,1 m. Gasbelysning. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Tørkloset. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Roskilde 1958, Kalundborg 1973-74, Helsingør 1980-81. Gul 1980. Omlitreret ca 1982 til Tjenestevogn 982 0 031. |
102 | Hjælpevogn | Bygget af Scandia i 1927. Omlitreret 1958 fra DSB Hjælpevogn 102. Bogieakselafstand 2,1 m. Gasbelysning. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Tørkloset. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Næstved senere Randers. Ombygget 1973 til Specialvogn 749. |
103 | Hjælpevogn | Bygget af Scandia i 1927. Omlitreret 1958 fra DSB Hjælpevogn 103. Bogieakselafstand 2,1 m. Gasbelysning. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Tørkloset. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Næstved. Ombygget 1973 til Specialvogn 748. |
104 | Hjælpevogn | Bygget af Scandia i 1927. Omlitreret 1958 fra DSB Hjælpevogn 104. Bogieakselafstand 2,1 m. Gasbelysning. Højtryksvarmeapparater. Kakkelovn. Tørkloset. Nødbremse. Skruebremse. Hjemsted Brande 1958, Frederikshavn 1972-77. Udrangeret 1979. |
101 | Sneplov | Bygget af Hanomag i 1908. Ombygget 1964 af Cvk Kh fra P 906 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Roskilde 1964-78, Gb 1980. Udrangeret 1981. Viborg 1981. |
102 | Sneplov | Bygget af Hanomag i 1908. Ombygget 1964 af Cvk Kh fra P 913 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Kalundborg 1967, Fredericia 1973-75, Herning 1975-78, Odense 1980. Grå. Udrangeret 1981. |
103 | Sneplov | Bygget af DSB i 1964. Ombygget 1964 af Cvk Kh fra P-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Rødby 1967-75, Næstved 1975-78, Rødby Færge 1980, Nykøbing Fl. 1980. I brug på Sydsjælland i snevinteren 1978/79. Udrangeret 1981. |
104 | Sneplov | Bygget af Hanomag i 1909. Ombygget 1964 af Cvk Kh fra P 919 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Kh, Nyborg 1973, Odense 1975-78. Udrangeret 1979 efter uheld. |
105 | Sneplov | Bygget af Hanomag i 1908. Ombygget 1964/65 af Cvk Kh fra P 916 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Ballerup 1967, Padborg 1973, Struer 1975-81. Udrangeret 1981. |
106 | Sneplov | Bygget af Schwartzkopff i 1910. Ombygget 1965 af Cvk Kh fra P 920 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Slagelse 1967, Århus 1973-75, Randers 1975-78, Århus 1980. Udrangeret 1981. |
107 | Sneplov | Bygget af Schwartzkopff i 1910. Ombygget 1965 af Cvk Kh fra PR 921 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Næstved 1967, Rødby Færge 1973-75, Næstved 1975-78, Rødby Færge 1980, Nykøbing Fl. 1980. I brug på Sydsjælland i snevinteren 1978/79. Udrangeret 1981/82. |
108 | Sneplov | Bygget af Frichs i 1924. Ombygget 1965 af Cvk Kh fra R 963 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Roskilde. Afsporet 4/2-79 ved Fakse på ØSJS og udr. |
109 | Sneplov | Bygget af Hanomag i 1907. Ombygget 1965 af Cvk Kh fra PR 905 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted reserve 1967, Struer 1973-81. Udrangeret 1981. |
110 | Sneplov | Bygget af Frichs i 1941. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 786 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Gb. Grå. I brug på Sydsjælland i snevinteren 1978/79. Udrangeret 1981. |
111 | Sneplov | Bygget af Frichs i 1941. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 788 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Gb. I brug på Sydsjælland i snevinteren 1978/79. Udrangeret 1979 efter uheld. |
112 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 790 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Næstved 1973, Padborg 1975-80. Udrangeret 1981/82. |
113 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 796 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Næstved 1973, Padborg 1975-80. Udrangeret 1981/82. |
114 | Sneplov | Bygget af Frichs i 1926. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra H 797 (evt 798?) tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Nyborg 1973, Odense 1975-80. Grå. Udrangeret 1981/82. |
115 | Sneplov | Bygget af Borsig i 1913. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra R 936 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Padborg. Udrangeret 1975. |
116 | Sneplov | Bygget af Borsig i 1913. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra R 938 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1975. |
117 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1975. |
118 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Randers 1973, Århus 1975. Randers 1975-78, Århus 1980. Udrangeret 1981. |
119 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Randers 1973, Aalborg 1975-78. Udrangeret 1979. |
120 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Aalborg. Udrangeret 1975. |
121 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Frederikshavn. Grå. Udrangeret 1981. Randers 1981. |
122 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Frederikshavn. Udrangeret 1981. Randers 1981. |
123 | Sneplov | Bygget af Borsig i 1921. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra R 955 tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Struer. Udrangeret 1975. |
124 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Herning. Udrangeret 1975. |
125 | Sneplov | Bygget af DSB i 1971. Ombygget 1971 fra R-maskine tender. 4-akslet. 50 km/t. Hjemsted Herning 1973, Fredericia 1975, Herning 1975-78, Aalborg 1980. Udrangeret 1981. |
126 | Sneplov | Bygget af Frichs i 1924. Ombygget 1971 af Cvk Kh fra R 962 tender. 47 tons. 50 km/t. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1981. |
127 | Sneplov | Bygget af Scandia i 1975. Hjemsted Rødby, Næstved 1980. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 980 3 127. |
128 | Sneplov | Bygget af Scandia i 1975. Hjemsted Rødby, Næstved 1980. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 980 3 128. |
129 | Sneplov | Bygget af Scandia i 1975. Hjemsted Fredericia. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1987/88 til Tjenestevogn 980 3 129. |
130 | Sneplov | Bygget af Scandia i 1976. Hjemsted Fredericia. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1987/88 til Tjenestevogn 980 3 130. |
131 | Sneplov | Bygget af Scandia i 1976. Hjemsted Århus 1976, Roskilde 1980. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Grå. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 980 3 131. |
132 | Sneplov | Bygget af Scandia i 1976. Hjemsted Århus 1976, Roskilde 1980. 4-akslet. Akselafstand 1,6+1,6+1,6 m. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Grå. Ombygget 1979 med nyt plovskær. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 980 3 132. |
141 | Kørekran | Bygget af Bruchsal i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 1. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Ar. Udrangeret 1974. |
142 | Kørekran | Bygget af Bruchsal i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 2. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Kh. Gul 1979. Udrangeret 1985/86 og overdraget til Jernbanemuseet. |
143 | Kørekran | Bygget af Scandia i 1934. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 3. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. Bogieakselafstand 1,65 m. 4-cyl Ford benzinmotor. Trykluftledning. Hjemsted Gb, fra 1967 Rødby Færge. Udrangeret 1986/87. |
144 | Kørekran | Bygget af Vølund i 1937. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 4. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. 5-akslet. 2-cyl Vølund råoliemotor. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Varmeledning. Hjemsted Århus H. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 982 3 144. |
145 | Kørekran | Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Gb. Gul. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 982 3 145. Ejes af Jernbanemuseet. |
146 | Kørekran | Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Fredericia. Gul. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 982 3 146. |
151 | Skinneudlægningskran | Bygget af Scandia i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Skinneudlægningskran 1. Bæreevne 1000 kg. Hjemsted Svejseanstalten Fredericia. Må ikke anvendes i tog. Udrangeret 1978. Lokalvogn Svejseanstalten Fredericia 1978-93. 1993 til Jernbanemuseet. Cvk Kh 1996-2002. |
152 | Skinneudlægningskran | Bygget af Breslau i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Skinneudlægningskran 2. Hjemsted Svejseanstalten Fredericia. Må ikke anvendes i tog. Bæreevne 1000 kg. Trykluftledning. Eftersøgt 1977 - Kan ikke findes. Udrangeret 1978. |
153 | Skinneudlægningskran | Bygget af Breslau i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Skinneudlægningskran 3. Bæreevne 1000 kg. Hjemsted Svejseanstalten Fredericia. Må ikke anvendes i tog. Udrangeret 1977 og foræret til Kolding Lokomotivklub som DSB TD 8533. |
154 | Skinneudlægningskran | Bygget af Scandia i 1924. Omlitreret 1958 fra DSB Skinneudlægningskran 4. Bæreevne 1000 kg. Hjemsted Svejseanstalten Fredericia. Må ikke anvendes i tog. Udrangeret 1978. Svejseanstalten Fredericia 1983. |
155 | Skinneudlægningskran | Bygget af Wyhlen i 1959. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 15 tons. Rangerskruebremse. Trykluftbremse. 80 km/t. Gul 1980. Lagde 1971 spor på Køgebugt banen. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 3 155. |
156 | Skinneudlægningskran | Bygget af Krupp i 1963. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 15 tons. Rangerskruebremse. Trykluftbremse. 80 km/t. 5-akslet. Hjemsted Århus. Gul. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 980 3 156. |
157 | Skinneudlægningskran | Bygget af Krupp i 1966. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 15 tons. Rangerskruebremse. Trykluftbremse. 80 km/t. 5-akslet. Gul. Hjemsted Kh. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 3 157. |
158 | Skinneudlægningskran | Bygget af Gottwald i 1976. Sporskiftekran. Bogieakselafstand 1,5 m. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 25 tons. 80 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Dampvarmeledning. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 980 3 158. |
159 | Skinneudlægningskran | Bygget af Gottwald i 1977. Sporskiftekran. Bogieakselafstand 1,5 m. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 25 tons. 80 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Dampvarmeledning. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 980 3 159. |
160 | Bedriftsværnsvogn | Bygget af Görlitz i 1898. Ombygget 6/2-64 fra Tuborg ZB 99566. Hjemsted Gb. Må ikke indlemmes i tog. Udrangeret 1978. Solgt 1978 til DJK. Lersøen 1978-81. Solgt 1985 til DSB for 122,- kr. og ophugget. |
161 | Betonsprøjtevogn | Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Betonsprøjtevogn 1. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Kh, senere Århus. Udrangeret 1969. |
162 | Betonsprøjtevogn | Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1968 fra CU 4169. 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 162. |
165 | Brovogn | Bygget af Breslau i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Brovogn 1. Hjemsted Gb. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1969. |
166 | Brovogn | Bygget af Breslau i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Brovogn 2. Hjemsted Gb. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1969. |
171 | Brovægtsprøvevogn | Bygget af Borsig i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 1. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968. |
172 | Brovægtsprøvevogn | Bygget af Hartmann i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 2. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968. |
173 | Brovægtsprøvevogn | Bygget af Borsig i 1882. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 3. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968. |
174 | Brovægtsprøvevogn | Bygget af Hartmann i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 4. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968. |
175 | Brovægtsprøvevogn | Bygget af Borsig i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 5. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968. |
176 | Brovægtsprøvevogn | Bygget af Breda i 1900. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 6. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968. |
178 | Brovægtsprøvevogn | Bygget af Esslingen i 1863. Omlitreret 1958 fra DSB Brovægtsprøvevogn 8. 3-akslet. Trykluftledning. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1968. |
179 | Brovægtsprøvevogn | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1970 fra Elo 511 1 590. 80 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 951 3 179. |
180 | Brovægtsprøvevogn | Bygget af Skabo i 1896. Ombygget 1970 fra TGC 8908. Bogieakselafstand 1,6 m. 80 km/t. Håndbremse. Trykluftledning. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 981 3 180. |
181 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 1. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret før 1967. |
181 | Batteritransportvogn | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1968 fra HJ 37327. Skruebremse. Transport af batterikasser mellem Belvedere og Cvk Kh. Hjemsted Kh. Udrangeret 1978. |
182 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 2. Håndbremse. Hjemsted Kh. Udrangeret før 1967. |
183 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 3. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
184 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 4. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
185 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 5. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
186 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 6. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
187 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 7. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
188 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 8. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
189 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 9. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget 1963 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
190 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 10. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
191 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 11. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
192 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 12. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
193 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 13. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
194 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 14. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
195 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 15. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |
196 | Brændevogn | Bygget af Harkort i 1920. Omlitreret 1958 fra DSB Brændevogn 16. Håndbremse. Hjemsted Kh. Ombygget jan. 1964 til affaldsvogn: Kun til transport af affald fra Cvk Kh til Frederikssund. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret før 1967. |