SJS - Det Sjællandske Jernbaneselskab
Lukket godsvogn med skydedør. Disse vogne have i den ene ende en dækket perron med et 864 mm. højt brystværn. Indgangen til perronen, som tjener til opholdsrum for bremsere og konduktører, er fra begge vognens længdesider gjennem døre i brystværnet. Bundflade 12,2 m². Last 7,5 tons. Ringe til fastbinding af kreaturer. Vogne med skruebremse: Tara 6,3 tons.
Længde:
7,17 m.
Akselafstand:
3,66 m.
Taravægt:
6,1 tons
Antal:
25 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
Id 876 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 876. 1893 til DSB IC 4032. | |
Id 877 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 877. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4017. | |
Id 878 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 878. 1893 til DSB IC 4033. | |
Id 879 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 879. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4018. | |
Id 880 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 880. 1893 til DSB IC 4034. | |
Id 881 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 881. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4019. | |
Id 882 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 882. 1893 til DSB IC 4035. | |
Id 883 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 883. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4020. | |
Id 884 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 884. 1893 til DSB IC 4036. | |
Id 885 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 885. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4021. | |
Id 886 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 886. 1893 til DSB IC 4037. | |
Id 887 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 887. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4022. | |
Id 888 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 888. 1893 til DSB IC 4038. Ejes af DJK. | |
Id 889 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 889. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4023. | |
Id 890 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 890. 1893 til DSB IC 4039. | |
Id 891 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 891. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4024. | |
Id 892 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 892. 1893 til DSB IC 4040. | |
Id 893 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 893. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4025. | |
Id 894 | SJS | 1858 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 894. 1893 til DSB IC 4041. | |
Id 895 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 895. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4026. | |
Id 896 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 896. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4027. | |
Id 897 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 897. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4028. | |
Id 898 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 898. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4029. | |
Id 899 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 899. Skruebremse (1886). 1893 til DSB IC 4030. | |
Id 900 | Lauenstein | 1857 | Omlitreret 1880 fra SJS Ic 900. Skruebremse (1886). Er afgivet til udelukkende brug som bremsevogn på forbindelsessporet mellem Maglemølle og Nestved (1886-90). Returneret april 1894 til DSB. 1893 til DSB IC 4031. |
DSB trafikinformation
Færre tog og længere rejsetid mellem Ringsted og Næstved torsdag eftermiddag og aften
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport