SJS - Det Sjællandske Jernbaneselskab
Personvogn. 2 II kl. kupeer med i alt 16 pladser. 3 III kl. kupeer med i alt 30 pladser heraf en kupe for kvinder eller ikke-rygere. Sæder og ryglæn på II kl. af flettet rør. Vakuumbremse (1890). Vogne med skruebremse: Tara 9,5 tons.
Længde:
8,74 m.
Akselafstand:
4,27 m.
Taravægt:
9,5 tons
Antal:
24 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
Ba 101 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 106. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 452. | |
Ba 102 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 88. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 453. | |
Ba 103 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 107. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 454. | |
Ba 104 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 89. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 455. | |
Ba 105 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 108. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 456. | |
Ba 106 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 90. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 457. | |
Ba 107 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 109. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 458. | |
Ba 108 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 91. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 459. | |
Ba 109 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 110. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 460. | |
Ba 110 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 92. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 461. | |
Ba 111 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 111. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 462. | |
Ba 112 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 93. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 463. | |
Ba 113 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 94. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 464. | |
Ba 114 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 95. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 465. | |
Ba 115 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 96. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 466. | |
Ba 116 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 97. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 467. | |
Ba 117 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 98. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 468. | |
Ba 118 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 99. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 469. | |
Ba 119 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 100. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 470. | |
Ba 120 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 101. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 471. | |
Ba 121 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 102. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 472. | |
Ba 122 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 103. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 473. | |
Ba 123 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 104. Skruebremse på tag. Vakuumbremse. 1893 til DSB BD 474. | |
Ba 124 | Lauenstein | 1865 | Omlitreret 1870 fra SJS 105. Vakuumledning. 1893 til DSB BD 475. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet