DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB EK 2250
(Retur til oversigt)Rejsegodsvogn. Ledsagevogn til Kongevogn S 8. Bagagerum, tjenestekupe, kedelrum og kloset. Dynamo. Trykluftbremse. Vakuumbremse. Skruebremse. Olielamper. Elektrisk belysning. Elektriske akkumulatorer. Dampvarmeapparat i bremsekupe. Varmekedel. Kan indlemmes i de prøjsiske Statsbaners Iltog (1916).
Bygget af Scandia 1900. Svensk-danske varmekoblinger og svenske vakuumkoblinger 1930. Ombygget 1938 til Hjælpevogn A+B 1.
Længde:
14,79 m.
Bogietapafs.:
9 m.
Last:
Taravægt:
27 tons
Bogieakselafs.:
2,1 m.
Beklædning:
Antal:
1 stk.
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest