DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Kongevogn med 2 saloner, 2 halvkupeer, 2 toiletrum, 1 forrum ved hver ende af vognen samt en kort sidegang. Den midterste salon kan indrettes til sovekupe. Dobbelt vakuumbremse. Trykluftbremse. Skruebremse. Kakkelovn. Højttryksvarmeapparater. Varmtvandsbeholder. Fast ledsagevogn: EK 2250.
Bygget af Scandia 1900. Omlitreret 1903 til S 8.
Længde:
17,99 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
38 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
12,2 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
1 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
2,1 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Beklædning:
Plade ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 3. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Ingeniøren
Kæmpe bilfusion kollapset: Stolthed var måske årsagen
Boeings fald fra toppen: Krisen stikker dybt i verdens engang største flyfabrikant
Trafikstøj blokerer for nye boliger i København og andre byer: De gode råd er dyre
Passagerer blev badet i brandvarm kølervæske: Togselskab beklager
Synspunkt: Metroselskabet jubler mens passagertallet svigter