Monberg lok
Monberg lok blev bygget af Orenstein i 1922. Byggenummer 9793.
750 mm damplokomotiv leveret til Monberg & Thorsen, København. Heusinger styring. Kedeltryk 12 atm. Tjenestevægt 12 tons. Længde 5,48 m. Akselafstand 1,6 m.
1922-23: Anlæg af andetspor Hovedgård-Skanderborg sikkert for Monberg & Thorsen?
1926-29: Jordarbejder ved Hindsgaul ved anlæg af Lillebæltsbroen for Carl Nielsen (ejet af MT).
1929: Jernbanearbejde i Valby for Statsbanerne for Monberg & Thorsen.
1930: Anlæg af Lyngbyvejen for Monberg & Thorsen.
1930-xx: Jordarbejder ved Hindsgaul ved anlæg af Lillebæltsbroen for Monberg & Thorsen.
1935: Jordarbejder i Middelfart sikkert på den nye station for Monberg &Thorsen.
1935-36: Anlæg af Oddesundbroen for Monberg & Thorsen.
1936-37: Anlæg af Vandstrandvejen i Klampenborg for Monberg & Thorsen.
1939: Ukendt arbejde ved Kvistgård for Monberg & Thorsen.
1940: Anlæg af Fiskerihavnen i København for Monberg & Thorsen.
1944: Vejanlæg i forbindelse med Fugleflugtslinjen ved Maribo for Monberg & Thorsen.
1943-48: Anlæg af Rømødæmningen for Monberg & Thorsen.
Ca 1955: Ophugget.
Link til Orenstein & Koppel, Berlin-Drewitz, Tyskland
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge