Petri lok
Petri lok blev bygget af Orenstein i 1922. Byggenummer 9478.
750 mm B-koblet damplokomotiv leveret til Petri & Haugsted. Heusinger styring. Kedeltryk 12 atm.
1922: Anlæg af Midtsjællandsbanens nordlige tredjedel af strækningen Hvalsø-Ringsted for Petri & Haugsted.
1923-25: Anlæg af Frederikssundbroens vestre landfæste for Petri & Haugsted.
1926: Brooverførsel ved Fjenneslev på for A. & E. Kayser.
1926-29: Dobbeltspor ved Pjedsted for A. & E. Kayser.
19xx: Anlæg af brorampe ved Alssundbroen for A. & E. Kayser.
1930-32: Mergelkørsel for Løgumkloster og Omegns Mergelselskab fra Ellum Mergelleje for A. & E. Kayser.
1932-33: Anlæg af Fredericia-Lillebæltsbroen for A. & E. Kayser (?).
1934-35: Afvanding af Køng Mose for A. & E. Kayser.
1935-37: Anlæg af Næstved Kanal for A. & E. Kayser.
1937: Ukendt arbejde for Højgård & Schultz.
Link til Orenstein & Koppel, Berlin-Drewitz, Tyskland
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet