Dietrich lok


Dietrich lok


Dietrich lok blev bygget af Orenstein i 1909. Byggenummer 3167.
750 mm B-koblet damplokomotiv leveret til Otto Dietrich, Ketzin an der Havel. Stephenson styring. Kedeltryk 12 atm. På et tidspunkt navngivet "Poul".
1915-16: Mergelkørsel for Bjerring og Omegns Mergelselskab fra Ulstrup Mergelleje for Dansk Mergelkompagni A/S, København.
1916: Mergelkørsel for Bjerring og Omegns Mergelselskab fra Ulstrup Mergelleje for Dana A/S, København.
1916-18: Mergelkørsel for Bjerring og Omegns Mergelselskab fra Ulstrup Mergelleje.
1918-21: Formentlig overjords- og brunkulskørsel i Bjørslev Brunkulsleje for ingeniør Fraugde, Århus.
1921-23: Ude af brug i Bjørslev for ingeniør Fraude, Århus.
1923: WT&K køber maskinen.
1923-25: Mergelkørsel fra Hestbæk og Melbjerghoved Mergellejer for Vesthimmerlands Mergelselskab for WT&K.
1925-27: Mergelkørsel fra Ørndrup Mergelleje for Hornum og Omegns Mergelselskab for WT&K.
1927-30: Ude af brug i København. WT&K.
1930-xx: Ukendt arbejde i Ålborg for WT&K.
1931: Vejanlæg ved Kolle Kolle for WT&K.
1936-38: Anlæg af Marmakanalen i Nordsverige for WT&K og Såbye & Lerche.
1938-40: Anlæg af Rigsvej ved Stockholm for Oy WETEK.
1941-42: Anlæg af Karlsgårde Vandkraftværk for WT&K.
1942-43: Overjords- og brukulskørsel formentlig i Statens leje 40 og 87, Sønder Søby Brunkulsleje for WT&K.
1943-44: Overjords- og brunkulskørsel i Statens leje 181 d, Søby I for WT&K.
1944-45: Ukendt arbejde i Århus for WT&K.
1945-48: Overjords- og brunkulskørsel formentlig i leje 268 i Nr. Vium for WT&K.
19xx: Overjords- og brunkulskørsel formentlig i Statens leje 40 og 87, Sønder Søby Brunkulsleje for WT&K.
1950-51: Overjords- og brunkulskørsel formentlig i leje 268 i Nr. Vium for WT&K.
1951-55: Ude af brug i Nr. Vium. WT&K.
1955: Ophugget i Brabrand.
Link til Orenstein & Koppel, Berlin-Drewitz, Tyskland

Dietrich lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak