En vognkasse i Hårlev
ESA tog oven i købet et foto mere af vognkassen:
Jeg hælder også til Hillerød-teorien, da der ikke ved Hårlev station ligger store villaer. Men jeg undrer mig over, at denne vognkasse har sneget sig ind imellem scanningerne af ESAs 1961-billeder fra Hårlev. Så tror da pokker, "jeg ingen erindring har".
Østbanen blev gennem 1980'erne moderniseret under anvendelse af duoblok-sveller. Jf. Privatbanetilsynet dannede Gribskovbanens spormodernisering i sidste halvdel af 1970'erne, hvor duoblok-svellen vist for første gang blev anvendt ved en privatbane, mønster for Østbanens spormodernisering. Der kan umuligt have været betonsveller i Hårlev i 1961.
For at parafrasere en kendt Morten, så har jeg ikke forstand på godsvogne, men mener - ved DSB-forsinket eftertanke -, at Østbanen vist ikke havde godsvogne af den klassiske QA-type.
M.v.h.
Niels
Og GDS havde da vist kun to uden bremsehus: QA 103 og QA 104. Synd at der ikke haves foto af vognkassens "mørke" ende.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.