En vognkasse i Hårlev
ESA tog oven i købet et foto mere af vognkassen:
Jeg hælder også til Hillerød-teorien, da der ikke ved Hårlev station ligger store villaer. Men jeg undrer mig over, at denne vognkasse har sneget sig ind imellem scanningerne af ESAs 1961-billeder fra Hårlev. Så tror da pokker, "jeg ingen erindring har".
Østbanen blev gennem 1980'erne moderniseret under anvendelse af duoblok-sveller. Jf. Privatbanetilsynet dannede Gribskovbanens spormodernisering i sidste halvdel af 1970'erne, hvor duoblok-svellen vist for første gang blev anvendt ved en privatbane, mønster for Østbanens spormodernisering. Der kan umuligt have været betonsveller i Hårlev i 1961.
For at parafrasere en kendt Morten, så har jeg ikke forstand på godsvogne, men mener - ved DSB-forsinket eftertanke -, at Østbanen vist ikke havde godsvogne af den klassiske QA-type.
M.v.h.
Niels