Bimle bimle!
Ud fra bygningen i baggrunden, ser det ud til at være ved Kronprinsensvej.
... som ligger hvor?
Her *StreetView*.
Og banen er den der gik fra Vigerslev og ind til Frederiksberg imellem 1864 og 1911 +/-.
Spørgsmålet er så, om der i det hele taget var en overkørsel for/ved Kronprinsensvej. I følge oplysninger i bogen "Byens baner" fandtes der overkørsler for Fasanvejen (Nordre Fasanvej), Peter Bangsvej og Roskildevej (Roskilde Landevej).
Kronprinsensvej blev først forlænget mod vest i 1939 og sammenlagt med den vej der indtil da, hed Samfunds Allé.
Eftersom det fine hus er bygget, - der er altså "bymæssig bebyggelse" på stedet, og vi kan skimte et hvidt stakit, som vel må gå langs vejen, er der noget, der tyder på, at vejen var anlagt.Da toget jo gerne skulle over, må der derfor have været en overkørsel, hvilket også bestyrkes af, at der er et vogterhus? og en meldeklokke lige på det sted, hvor banen passerer.
Det er dav. Samfunds Allé, der ses bag stakittet. Det kan være det, som vi her i staden kalder for "en blind vej". Vogterhuset kan du ikke se på billedet (det lå ved overskæringen ved Peter Bangs Vej). Der har formentlig blot stået et bloksignal for togene mod Frederiksberg i billedets nærmeste nærhed. Bloksignalet for togene mod Vigerslev har så stået henne på den anden side af Peter Bangs Vej (800-900 meter fra fotostedet). Husk på at det er en hovedstrækning, så der var lange afstande.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.